Kouluttajat

Pääkouluttajat

Maarit Munne

LuK, kirjanpitäjämerkonomi

Maarit Munne on kokenut kutsua esirukoilijaksi 19-vuotiaasta nuoresta lähtien. Raamattukurssilla ollessaan hän luki tenttikirjana Ole Hallesbyn kirjan Rukouksen ihmeellinen maailma, ja esirukoilijasta tuli hänen toiveammattinsa.

Maarit on siitä lähtien toiminut perhe-elämän ohessa rukouksen, esirukouksen ja rukousjohtamisen parissa lokaalilla ja globaalilla tasolla rukouskonferensseissa- ja tapahtumissa muun muassa eri puolilla Eurooppaa, Papua-Uudessa-Guineassa, Australiassa ja Havajilla.

Maarit on arjessaan maalla asuva hammasteknikon rouva ja kolmen koululaisen äiti. Hän nauttii lukemisesta, kirjoittamisesta, luonnosta ja liikkumisesta.

Maarit Munne

Jussi Miettinen

TM, yhteisöpedagogi, työnohjaaja, pääsihteeri

Kutsumustietoinen Jussi on tehnyt työuransa nuorten parissa. Hän aloitti sen jo 18-vuotiaana ensimmäisiltä Maata Näkyvissä -festareilta, joita hän luotsasi seitsemässä vuodessa yli 15 000 hengen suurtapahtumaksi. Seuraavassa työvaiheessa Jussi toimi Kansanlähetyksessä nuorisotyön johtajana, jossa hän kehitti uusia työmuotoja, tapahtumia ja leirejä. Matkaan mahtuu myös kolme vuotta Suomen Evankelisen Allianssin nuorisotyön inspiraattorina. Tehtävässä hän johti E4-tiimiä, joka varusti seurakuntalaisia evankelioimistyöhön. Jussi toimi myös tällöin suuren palvelusevankeliointikampanjan E4-johtajana. Tällä hetkellä hän työskentelee OPKOn pääsihteerinä.

Työuraan kuuluu myös kansainvälisiä luottamustehtäviä mm. Maailman Evankelisessa Allianssissa, Euroopan Evankelisessa Allianssissa ja luottamustehtäviä erilaisissa organisaatioissa Suomessa. Koulutukseltaan Jussi on teologian maisteri, yhteisöpedagogi (ylempi AMK) ja työnohjaaja.

Jussi Miettinen

Sirkku Chambers

KM

Sirkku Chambers on koulutukseltaan luokanopettaja ja englanninopettaja. Tällä hetkellä Sirkku opettaa Tikkurilassa mukaville nuorille maahanmuuttaja-aikuisille peruskouluenglantia, ja siinä sivussa pyrkii opettamaan rehellisyyttä ja muita suomalaisessa yhteiskunnassa pärjäämiselle tärkeitä elämäntaitoja.

Sirkun lapsuuden hengellinen tausta on Vapaakirkossa. Aikuisuuden vahvin hengellinen tausta on Englannissa Ichthus Christian Fellowship -nimisessä karismaattisessa kirkossa Lontoossa, jossa Sirkku näki vahvan sosiaalisen omantunnon toiminnan käytännössä, ja vahvan raamattuopetuksen merkityksen.

Sielunhoitosuuntautuneisuus on löytynyt myöhemmin Suomessa asuessa. Sirkku on miehensä Andyn kanssa ollut reilut 20 vuotta mukana Elävät Vedet -nimisessä vertaistukijärjestössä, josta he kokevat saaneensa runsaasti apua itselleen.

Sirkku rakastaa Raamatun Psalmien kirjaa sen yhteisöllisen laaja-alaisuuden takia. Ilolle, surulle, pettymyksen tunteen ilmaisulle, kaikelle on Jumalan edessä tilaa. Jumalanpalveluksissamme pitäisi myös olla tila tälle kaikelle. Jos niin olisi, voisimme yhteisöinä ja yksilöinä paremmin. Näin Sirkku uskoo.

Sirkku Chambers

Muita kouluttajia

Koulutuksessa on vierailijoina rukoilijoita erilaisista kristillisistä taustoista. Heihin lukeutuvat mm.

• Mikko Mertanen, KM, muusikko
  • Max Maetola
  • Saara Kinnunen, perheterapeutti, sosiaalipsykologi
  • Olli Lehmonen, MuM, johtava nuoriso- ja koululaistyöntekijä